דרצנה דרקו הינו צמח ממשפחת האגביים (משפחת Ruscaceae ), אשר מוצאו באיים הקנרים. שמותיו הפופולאריים והנפוצים בקרב גננים ומשתלות הם עץ הדרקון והדקונית, ומקור השם הוא בעלווה של הצמח – העלים מפרישים נוזל בגוון אדום כהה, ובעבר הרחוק האמינו שמדובר לא בלא פחות מדם של דרקונים. דרצנה דרקו צומח בקצב איטי ודורש השקיה מועטה בלבד, ומכיוון שמדובר בצמח שעמיד לחום לקור וגם ליובש, הוא מאוד מבוקש עבור שתילה בנוף הציבורי, ועוד נציין עוד כי אורך החיים של הצמח הינו ארוך. יחד עם זאת שימו לב לכך שמחסור חמור במים יגרום להשחרה של העלים, ובמקביל שבחודשי החורף כדאי לצמצם את ההשקיה. ניתן לשתול בכל סוגי הקרקעות אך הוא אינו מתאים לשתילה באזור ההר הגבוה.

Dracaena-Draco-7

דרצנה דרקו – מראה הצמח

דרצנה דרקו הינו צמח שהוא ירוק עד. העלווה שלו צומחת מראש הקצה עליון של הגזע, כאשר כל העלים הם צרים בשרניים וארוכים, אך הם אינם דוקרניים. העלים הם סרגליים והם גדלים בשושנות צפופות של עלווה. הצמח פורח בעונת הסתיו, וצבע הפריחה הינו לבן (צבע העלים הינו ירוק-אפרפר). הצמח יכול להגיע כבוגר עד לגובה המרשים של שלושה עד ארבעה מטרים, כאשר קוטר הנוף של צמח בוגר יכול להגיע עד לשנים עד שלושה מטרים. לצמח ישנו פרי הגודל בצבע צהוב – כתמתם, והוא מוסיף נוי רב וקישוטיות. צורת הנוף של הצמח היא כדורית, והוא מתאים מאוד לשימוש עבור כל סוגי הגינות, כולל עבור כיכרות, איי תנועה, כאלמנט פיסולי בגינה גדולה, וכמובן גם במרפסות של בתים ודירות.

Dracaena-Draco-8

שימוש נוסף – קליעת העלים ליצירת מוצרי נוי לבית

העלים של הצמח מתאימים לקליעה עבור הכנת סלים, כלי הגשה, ומשטחים מסוגים שונים. השלב הראשוני הוא הכנת צמה קלועה מין העלים, כאשר לאחר מכן ממשיכים לטכניקות מורכבות ומרשימות יותר. מטבע הדברים יש להשרות את העלים במים לפני תחילת הקליעה, על מנת שהם יהיו רכים וגמישים לעבודה נוחה. יחד עם העלים הקלועים ניתן לשלב גם קישוטים שונים ומגוונים, כמו חרוזים, אבנים, ידיות מסוגים שונים, ועוד.

Written by dkalim2013