דקל זה אשר שייך למשפחת הדקליים הרחבה וירוקת העד, מוצאו מאיזור מאלזיה, אולם כבר במאה ה- 15 הגיע לאזור החוף הפסיפי של אמריקה ולאזור מזרח אפריקה, כיום ניתן לראות דקל מסוג זה בכל האיזורים הטרופיים והאיזורים הסובטרופיים. דקל הקוקוס הוא בין הדקלים הנפוצים ביותר בעולם וכיום יותר ממאה מיליון דונם מכוסים במטעים של דקל הקוקוס, כאשר רובם גדלים בדרום מזרח אסיה ( אינדונזיה, הודו והפיליפינים).
Archontophoenix-alexandrae-article-2

כיצד נראה דקל הקוקוס?

 לדקל הקוקוס ישנו גזע יחיד ומרכזי, אשר ממנו יוצאים עשרות עלים גדולים וגמישים, בבגרותו הוא יכול להגיע לגובה עצום של כ-20 מטרים ואף יותר ועליו מנוצים, כאשר העלעלים שלהם מתחילים ממרכז העלים וצומחים לצדדים בכיוונים שונים. הפרחים של דקל הקוקוס פורחים לאורך כל השנה ומידי חודש בוקעות תפרחות חדשות אשר לאחר שנה מבשילות ומניבות פירות. לפרי של דקל הקוקוס ישנן 3 שכבות, השכבה החיצונית היא בגווני ירוק עד צהוב, השכבה האמצעית הינה עבה ועשירה בסיבים והשכבה הפנימית היא קשה כאשר על הדפנות שלה ישנה שכבה נוספת שניתנת לאכילה ובתוכה ישנו אף נוזל שניתן לשתות אותו וטעמו מתוק חמוץ.

Syagrus-romanzoffiana-article-1

מהם התנאים בהם מומלץ לגדל את דקל הקוקוס?

 את דקל הקוקוס כדאי לגדל באיזורים טרופיים, כאשר חשוב לשמור על אזורים אשר לא עוברים את מרחק ה-22 מעלות צפונה ודרומה מקו המשווה, דקל הקוקוס זקוק לאקלים חם כל ימות השנה ולהמון גשם (צורך כ-2000 מ"מ גשם בשנה). על אף שנדרשים לדקל מסוג זה תנאי גידול טרופיים לחלוטין, ניתן למצוא אותו גדל גם באיזורים שונים אשר אינם נחשבים טרופים, כמובן שזאת לאחר שבעליהם הכשירו את השטח לגידולו. לדקל הקוקוס ישנם מספר שימושים, מעבר לכך שהוא עץ נוי יפייפה אשר משרה אווירה טרופית וייחודית, הוא מספק הן משקה (באגוז קוקוס צעיר, ניתן למצוא כחצי ליטר נוזל קוקוס מתוק ומרווה), הן מאכל לאדם והן מאכל מצויין לבעלי חיים. הסיבים של דקל הקוקוס חזקים מאוד ועמידים למים ולסופות גשמים וברד, והופכים כל שטח לבעל מראה טרופי ויפהפה.

Written by dkalim2013